Celebryci zachęcają do segregowania śmieci

Wojciech Modest Amaro i Maciej Nowak w społecznej kampanii Ministerstwa Środowiska zachęcają do segregowania śmieci. Spoty, na podstawie scenariuszy, których współautorem jest Cezary Harasimowicz, można od tego tygodnia zobaczyć w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, a także na kanale You Tube Ministerstwa Środowiska.
Celebryci kuchenni promują segregację odpadów Celebryci kuchenni promują segregację odpadów

W ciągu roku każdy z nas produkuje blisko 320 kg śmieci. Większość z nich to cenne surowce, które można ponownie wykorzystać – pod warunkiem, że zostaną przez nas odpowiednio posegregowane. W polskich domach kosze na śmieci najczęściej znajdują się w kuchni, stąd wybór bohaterów kampanii, którzy w naturalny sposób kojarzą się z tą przestrzenią.


Wojciech Modest Amaro, jedyny restaurator w Polsce z prestiżową gwiazdką Michelin, oraz Maciej Nowak, znany krytyk kulinarny i teatralny, pokażą, że współczesna kuchnia polska nie może się obyć bez segregowania.
Chcemy trafić do nieprzekonanych i pokazać, że segregacja śmieci ma sens i można ją z powodzeniem zorganizować nawet w małych kuchniach. Naszym celem jest również dostarczenie praktycznej wiedzy na temat sposobów postępowania z różnymi rodzajami odpadów – podkreśla minister środowiska Maciej Grabowski.

Segregujesz… i śmiecisz mniej Segregujesz… i śmiecisz mniej


Kampania pod hasłem „Segregujesz… i śmiecisz mniej!” jest realizowana w telewizji i Internecie,
a także wspierana działaniami ambientowymi. Do segregowania śmieci zachęcać będzie również Iza Rutkowska, zaangażowana społecznie artystka, która zaprosi mieszkańców osiedli do stworzenia instalacji z odpadów. Dodatkowe materiały informacyjne, a także filmy, artykuły i infografiki do pobrania są na stronie kampanii www.naszesmieci.pl .

Kampania jest skierowana także do gmin i przedsiębiorców. Gminy będą mogły skorzystać m.in. z dobrych praktyk w angażowaniu mieszkańców do podjęcia segregacji, a także z edytowalnych formatów oznakowań na pojemniki i worki na śmieci.

Materiały dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach, zachęcają do społecznej odpowiedzialności biznesu, również w zakresie recyklingu opakowań i ułatwień dotyczących segregowania odpadów w miejscu pracy.

Projekt, sfinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, jest kontynuacją działań prowadzonych przez Ministerstwo Środowiska w poprzednich latach, m.in. w kampaniach: „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” (2010-2011), „Nasze śmieci” (2012), „naszesmieci.pl” (2013) oraz „Ekodzieciaki.pl” (2013).

Linki: www.youtube.com/MinSrodowiska